به روز رسانی وردپرس 5.2
تاریخ : یک شنبه 4 تير 1402
نویسنده : polad


آپدیت وردپرس 5.2 یکی از آپدیت های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی را منتشر می کند و در روزهای مختلف آپدیت های جزئی را منتشر می کند تا نسخه main.که به آن زیرنویس وردپرس می گویند. گروه های توسعه این اساسی است. آپدیت مهم را در هر پست معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و در قسمت دانلود می توانید قسمت های آن را بیابید. این پست وبلاگ را برای بحث در مورد به روز رسانی های اصلی 5.2 و فراتر از آن ادامه دهید. شاخه های آن

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که در آن می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و ...) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان وردپرس به معروف ترین و گسترده ترین تبدیل شده است. ابزاری که برای ایجاد وبلاگ ها و وب سایت های میزبانی شده با سرعت و پیشرفت قابل توجه استفاده می شود. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با این CMS راه اندازی می شوند.

وردپرس را به روز کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از بهترین وب مسترها در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای تحت این CMS ایجاد کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص خواهیم نوشت، اما به طور کلی اولین به روز رسانی است. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد قالب های سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر برای وردپرس نسخه 1.1 است).

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی ها و عملکردهای جدید برای این نسخه کار کرده است. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبارسنجی سایت، رفع چندین باگ و غیره بود.

بهینه سازی و ارتقا در برابر باگ های وردپرس

رایج ترین خطاهای وردپرس معمولاً خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربران به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. به این ترتیب، کاربران وردپرس باید برای رفع خطا یا درخواست بررسی از شرکت میزبان، تغییراتی در سرویس FTP ایجاد کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرد. به عنوان مثال، برخی از خطاهای جدی می تواند باعث شود که سایت شما پیام «این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است» را نمایش دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس یک ایمیل حاوی لینک مخصوص برای ورود به پنل مدیریت به مدیر سایت ارسال می کند. با این لینک می توانید به راحتی وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و تمامی تغییرات لازم برای رفع خطا را انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که به مدیر سایت در وردپرس اختصاص داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس ضروری است.

به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بهبودهای مستمری برای بهبود آن انجام شده است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شد. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر بسیار بهبود یافته است.

قرار دادن بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، یک بلوک جدید به ویرایشگر پیش فرض اضافه شد. البته برخی به عنوان ویجت طراحی شده اند. اما اکنون می توانید از آن در پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این ابزار به شما امکان می دهد برای هر صفحه و پست یک فید RSS تهیه کنید.

جستجو: ویژگی های جدید اضافه شده به جستجوی وردپرس

تقویم: کاربران می توانند با کلیک بر روی یک روز با این وبلاگ و مشاهده پست های منتشر شده در آن.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها هستند. البته بلوک هایی روی قالب شما وجود دارد و افزونه هایی که به پلاگین های قبلی اضافه شده اند. شما ممکن است به همه اینها نیاز نداشته باشید. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

به روز رسانی صنعت اصلی 5.2.1

در نسخه زیر شاخه نسخه 5.2.1، وردپرس یک پچ را در 31 می 2018 منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را رسماً به دنیای وب راه اندازی کرد. در این نسخه 33 باگ بررسی و رفع شده است که مربوط به مولفه های بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی های دسترسی، پرداختن به جنبه بین المللی سازی و بررسی سلامت سایت از همه لحاظ می باشد.

تغییرات کلی برای نسخه 5.2.1

مشکلاتی در قسمت اسکریپت نویسی ویرایشگر بلوک مربوط به زبان RTL وجود دارد که در نسخه جدید این مشکل برطرف شده است.

خطای مربوط به اتمام حافظه در سیستم های 32 بیتی. این باگ نیز در آخرین نسخه به طور کامل رفع شده است.

لینک «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی دچار مشکل می‌شد و به صفحه مربوطه خود هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز رفع شده است.

مشکلی در عملکرد wp_delete_file_from_directory () وجود دارد که نمی توان آن را در سیستم ویندوز حذف نصب کرد. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

ما مشکل را با تغییر ویرایشگر از Block به Classic با فشار دادن Shift + Enter حل کردیم.

دو باگ رایج وردپرس مربوط به امنیت و باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() را تغییر داد و مشکلات مربوط به نقل قول ها و سایر علائم نگارشی را برطرف کرد.

PHP و MySQL بررسی شده و خطاهای جزئی پیدا و رفع شده است.

یک مشکل سازگاری با تابع get_search_form() تست شده و به طور کامل حل شده است.

یکپارچگی تست درخواست پروتکل HTTP را تأیید و بهبود دهید.

افزونه TinyMCE برای گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 به روز شد.

مشاهده ادامه: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/




|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید